lauantai 22. syyskuuta 2012

Aurinkoa

Aurinkoista oloa
"Ihmisen aurinko on ihminen."
-Jules Michelet

 Syksy on tullut, vaikka lämpö on huiteleekin vielä plussa-asteissa.  Olen tällainen kuumaverinen:) ja tarkenen pitkälle syksyyn ilman sukkia eli vieläkin olen kulkenut paljain varpain sandaaleissa, kun osalla näkee jopa jo saapikkaita jaloissaan. Ehkä pitäisi itsekin kohta siirtyä muihin jalkineisiin, mutta ehkä ei kuitenkaan vielä tänään.

Monelle tuo aurinko on tärkeä elinvoiman ja henkisen hyvän olon lähde. Minun aurinkojani ovat toiset ihmiset. Eilen illalla sain nauttia yhden ystäväni seurasta. Tykkään tehdä ruokaa, joten ystävät saavat olla usein uusien ruokakokeilujeni kohteita. Tästä uudesta ns. vahingon kautta keksimästäni ruoasta pitivät kovasti viime perjantain ystäväni, kuten myös eilinenkin kaverini. Eilinen ei kyllä enää siis ollut "vahinko", vaan ihan tarkoituksella tehtyä. Punainen pesto muuttui lennossa mango shutneyksi, kun en ensiksi mainittua purkkia heti löytänyt. Kookosmaitoa ja aurinkokuivattuja lisukkeeksi myös broilerin fileiden kera uuniin ja hyvää tuli.


Mummin Murunen sai ensi kesäksi kengät, kun hassu mummi ei voinut välttää kiusausta ostaa hänelle nuo kauniit, punaiset tossut. Murunenkin kokeili niitä jo vähän etuajassa ja tuntui tykkäävän. Ei ainakaan heti heittänyt pois jalasta:) Kirpparilta löysin samoihin aikoihin kauniin Mikki Hiiri gollegepaidan, joka sopii melkoisen hyvin yhteen uusien tossujen kanssa ainakin näin kuvan välityksellä.
Hurrrjan mukavaa viikonloppua kaikille!

16 kommenttia:

  1. Minä taas olen vilukissa ja laitan syksyllä aikaisin sukkahousutkin :)
    Juhannukseksi niistä kyllä luovun..... yleensä :D

    Aivan söpöset kengät ja paita Muruselle valmiina. Kyllä hän varmaan vaatteissa pysyy, ei voi mummi vastustaa kiusausta, kun ihanuuksia näkee :)

    Mukavaa viikonloppua.... meillä alkoi äsken paistaa aurinko !

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Olin nuorempana samanlainen vilukissa, mutta en tiedä mikä vanhemmiten on muuttunut, kun nyt olen melkein siellä toisessa ääripäässä. Ehkä nämä kilot vartaloni ympärillä auttavat minua pitämään itseni lämpimänä:)

      Eikös vaan olekin suloiset! Minulla on nyt kyllä sellainen kiusauksen vastustus, että yritän muistaa joka vaatteen kohdalla, että tykkäävätkö tästä muutkin kuin minä:) Yhä useammin hyllyyn jää, kun en ole varma. Turhaa ostaa kaappiin sellaista tilaa viemään, joka ei ehkä koskaan päädy päälle.

      Wau, hienoa, että teillä paistaa aurinko! Meillä vastavuoroisesti tänään sataa, mutta ei haittaa tahtia.

      Poista
  2. Minä otan villasukat pois jalasta vain kesän kuumimmilla helteillä...
    Söpöt kengät saapi Murunen jalkaansa laittaa kunhan uusi kesä koittaa!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Villasukat ovat minulle liikaa melkein säällä kuin säällä. Ainoastaan pilatestunti on varma paikka missä niitä pidän.
      Alemyynnissä olivat nämä Murusen tulevat kengät, joten en kertakaikkiaan voinut niitä vastustaa. Onneksi sekä Murunen, että hänen äitinsäkin tuntuivat pitävän niistä.

      Poista
  3. minä oon kans lämminverinen,vaikka sukkia pijänki jalassa aika äkkiä.Mutta läpi talven tarkenen pelkällä t-paidalla,sisä-tiloissa touhutessani.Villasukkia pidän äärimmäisessä tapauksessa,jos on oikeesti kovat pakkaset!
    Suloiset nuo murusen tossut ja paita....

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kotioloissa sama juttu minullakin. T-paita ja kevyet housut tai mekkonen päällä on ihan hyvä kotoilla.

      Mikki Hiiri on ikuinen hahmo näissä vaatteissa. Ei taida koskaan mennä pois muodista.

      Poista
    2. Voi kun ihana pusero ja kengät <3

      Poista
  4. Ihanan menevän näköiset kengät ja Mikkipaita. Ensi kesänä Murunen mennä viilettää paidan ja kenkien kanssa niin, että "hippulat vinkuu".
    Hyvä oon minäkin tarkenemaan, sukkahosuja en pidä koskaan. Paljaat jalat ja Birkenstockit riittää sisäkäyttöön ympäri vuoden.
    Ihanaa viikonloppua Sinullekin :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Noin se taitaa mennä. Vauhti on kontatessakin jo kova, joten vauhti vain taitaa lisääntyä.

      Kiitos Mate! Samoin Sinulle!

      Poista
  5. Mukavan näköiset kengät on noilla pikkuisen hyvä kulkea. Oikein alkoi kylmät väreet kulkea pitkin selkää kun luin, että kuljet paljain varpain. Minä kuulun taas niihin kylmäverisiin, elikkä ei niin kuumaa olekaan etten pitäisi villasukkia yöllä jalassani.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Vastustamattomat kengät nämä olivat alehyllyssä. Eikös olekin jännää miten jonkin asian lukeminen saa kropan tuntemaan jotain ennen koettua. Minulla usein ruoka aiheuttaa tuollaisia tuntemuksia eli kuola valuu:)

      Poista
  6. Ihana tämä blogi. Näihin runoihin ja aforismeihin jää oikein koukkuun. Ihania luettavia! Kiitos, että sain löytää juuri tämän blogin!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi kiitos kauniista sanoistasi! Tervetuloa kovasti toistekkin. Jos kovasti tykkäät aforismeista, facebookissa on myös "Enkelin silmin" sivu.

      Poista
  7. Ilman sukkia edelleen :) ja talvellakin hyvin usein! Tsemppiä ja mukavaa syksyä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Samanmoinen lämpöjalkainen siis Sinäkin:) Kiitos! Samaa toivon Sinulle!

      Poista

Kiva, kun piipahdit! Tervetuloa toistekkin!